divendres, 8 de febrer del 2008

Mortadelo y Filemón

Si aquest cap de setmana algú vol passar una estona al cine potser es trobe en una difícil decisió per triar pel.lícula. Ara mateix no hi ha cap de tema clàssic a la cartelera però sorprenentment et pots trobar referències clàssiques a qualsevol pel.lícula. Així doncs, la setmana passada vaig anar a veure "Mortadelo y Filemón: misión salvar la tierra" i em vaig trovar una escena on els protagonistes feien un curiós viatge en el temps a l'època romana. Em fa un poc de vergonya recomanar aquest tipus de pel.lícula, que en alguns aspectes em recorda a Plaute, però només per veure aquesta escena crec que val la pena; fins i tot apareix un emperador i Séneca que parlen un castellano-llatí un poc macarrònic. Només he trobat una petita part de l'escena al youtube, haurem d'esperar fins que estiga sencera, per veure Filemón a l'arena, es a dir "el que estima" segons la seua etimologia.