divendres, 7 de març del 2008

Tabellae


Aquesta mateixa setmana hem realitzat amb un petit taller que portava entre mans i que no vaig acabar de idear fins que el Mcgyver dels Tallers de Cultura Clàssica em va donar la idea definitiva. Des de que vaig veure una reproducció d'unes tabellae romanes a Tàrraco Viva em passava pel cap fer-ne unes en lloc de comprar-les. Aquestes setmanes hem vist a classe com era l'educació dels romans i vam veure que els nins portaven a escola unes tabellae amb l'stillus corresponent per escriure, per tant era l'ocasió perfecta per fer posar en pràctica el taller.

Sempre que prove a fer una activitat nova tinc por del resultat, però no ho hauré de fer tan malament vistos els resultats. O... tal vegada serà que tinc uns petits McGyvers com alumnes?


6 comentaris:

Juanvi ha dit...

Estem per ajudar-vos a tots els clàssics sense fronteres. Ah, i no tingues por de fer-ne noves activitats i llança't a l'aventura (sense preparada), doncs de segur que ho faras molt bé. Enhorabona des de l'Olimp o la seu de McGyver, que ja no ho tinc molt clar.

Unknown ha dit...

Mare mía, Mercedes, te estás convirtiendo en la reina de los talleres.

malcaraz ha dit...

Muchas gracias a todos por vuestros ánimos y sobre todo por las indicaciones del magister del taller de escritura para mejorar el taller. Sí que hice una tablilla encerada para mostrarla a los alumnos, pero como me costó tanto hacerla en casa, decidí probar con plastilina. Respecto a los stillus, no me gustaba la idea de los lápices pero no encontré nada más barato y fácil de encontrar que me convenciera. De todos modos los alumnos quedaron encantados aunque no pudieran escribir en cera, solo ver la tablilla. La próxima vez, si la intraestructura del centro lo permite, probaremos con a hacer una versión más clásica de las tablillas.

Anònim ha dit...

Hola Merche!!
Imagino que serás mi compañera de carrera; porque mira que os busco por la red y no hay manera de encontrar a nadie: qué pasa con nuestra generación??nada de TICs verdad? Yo no te hacía ahí perdida por el Mediterráneo, de hecho pensaba que estabas cerca de casa. Ahora ya te tengo localizada. Besotes. Salutem plurimam.

Sunny

malcaraz ha dit...

AVE Sunny! Pues sí, soy tu compañera de carrera y hace un añito y medio que Eureka nació. Creo que soy una de las pioneras de las TIC de nuestra promoción y una de las pocas chironianas (por no decir la única)de las islas del mediterráneo. Para mí los blogs son un nexo de conexión rápida con la península ya que hasta ahora me sentía un poco solita. Me alegra mucho tener noticias tuyas. Nos leemos en la blogosfera.

Martí Duran ha dit...

Le comunico que acaba de salir un manual de Latín para la nueva asignatura de 4º de ESO. Puede encontrar más información en:

http://latindecuarto.blogspot.com/

Muchas gracias por su atención.