dijous, 5 de març del 2009

Domus Baebia Saguntina

Tants dies esperant aquesta visita a la Domus Baebia i ja s'ha passat. Avui de matí hem deixat les aules del centre per fer una visiteta a les dominae Amparo y Charo.
Anavem molt ilusionats perquè jo he estat un poc pesadeta parlant de la domus i el que representa pel grup de professors de l'associació Ludere et discere.
Hem arribat a bon hora, la qual cosa ha permés que ens feren una visita ràpida per cada raconet de la domus. Després hem vist alguns dels aspectes de l'escriptura a l'Antiguitat i també hem practicat l'escriptura rústica romana, encara que alguns s'empenyaven en modificar les lletres a la seua conveniència.
Al descans semblava que tots estàveu contents amb la visita i em deieu que havia estat molt bona idea portar uns regalets per la domus.
En tornar del descans també ens han mostrat alguns aspectes de la indumentària i després ens hem centrat en el taller de mosaic. Encara que ja portavem moltes hores escoltant hem estat atents a totes les explicacions d'Amparo i Charo. Després hem posat en pràctica els nostres coneixements i hem fet un petit mosaic.

Tots comentàveu que estàveu encantats i estàveu ansiosos perquè arribara el moment de agrair a les dominae la seua atenció i dedicació. El mateix Hermes ha vingut a visitar-nos perquè volia comprovar de primera mà els coneixements de les dominae sobre la domus. Els hem proposat jugar al nostre Mare Magnum per tal d'aconseguir els presents i, com era d'esperar, no han errat cap resposta! Així que els hem donat quatre parells de fíbules, que haviem preparat per l'ocasió amb molta ilusió.
Des d'ací vull agrair especialment l'ajuda de la professora d'anglés del meu centre Elvira, perquè ens va donar la idea de les fíbules i m'ha ajudat a fer-les.
Per cert, quasi oblidem donar a les dominae el regal que Miriam, alumna de primer de batxiller, va elaborar personalment per a la domus. Quina pena que no hages pogut vindre! Crec que els regals els hi han agradat i també que ho han passat bé amb el nostre Mare Magnum, no us sembla?



Ens ho fem passat genial i veritablement els alumnes no esperaven el que han vist. Ja tenim ganes de tornar a la domus!



12 comentaris:

Anònim ha dit...

bueno, pues aqui tienes el comentario que nos mendigabas en clase XDDD

ya tengo el blog de la domus, a ver que dice mi madre... aunque ayer me pase media tarde contandole cosas y tiene ganas de verla XDDDD

la verdad es que nos lo pasamos estupendamente... cuando volvemos???

Ainhoa

Charo Marco ha dit...

Muchas gracias a vosotros por vuestra visita.
Es un verdadero placer recibir centros como vosotros, atentos a las explicaciones, con un interés digno de mención y una simpatía admirable.

Gracias por la sorpresa,nos encantó.

besos
Amparo y Charo

malcaraz ha dit...

Me alegro de que te gustara la domus, callistoirina. Aunque la pregunta es ¿a quién no le puede gusta la domus?
A ver si el año que viene tenemos ocasión de volver. De momento dejaremos que otros alumnos puedan disfrutar de la visita y de las explicaciones de Charo y Amparo.

Nosotros lo pasamos genial en la visita y preparando los regalos y el concurso.

Muchas gracias a todos

Anònim ha dit...

Me lo he pasado genial y me ha gustado mucho la salida, espero que vayamos al año que viene. Al final no tuve que irme andando, gracias . Un beso de tu parvus alumno Álvarus

malcaraz ha dit...

Salve, Alvarus! Me alegra mucho verte por aquí, ya sabes que me gusta que me hagan comentarios.
La verdad es que estoy muy contenta porque nos lo muy pasamos bien y no os decepcionasteis en absoluto de todo lo que os había contado. Además no sé si has visto que Charo nos ha escrito un comentario diciendo que la sorpresa les gustó mucho.
Yo creo que lo de volver el año que viene está hecho; utilizaremos nuestro enchufe.
Por cierto, ¿cómo iba a dejar que te volvieras andando? ¿tan mala magistra me consideras?

Multa basia y hasta mañana

Anònim ha dit...

Hola! Me gustó mucho por fin ir a ver la domus, de la que tantas veces nos habías hablado y tenías razón es muy bonita. Espero que al año que viene volvamos a ir.
Un beso.
Núria

Amparo Moreno ha dit...

Felicidades por el Premio Limonada que Hortus Hesperidum os ha concedido. Os ruego que nos sintáis obligados a continuar este meme.
Besos

malcaraz ha dit...

Me alegro mucho de que os gustara la visita Nuria. La verdad es que todos os portásteis muy bien. Todos salimos contentos de la visita y esperemos que podamos volver el curso que viene. Las dominae quedaron encantadas con vosotros así que yo creo que no habrá ningún problema.
BESITOS

malcaraz ha dit...

Muchas gracias por la nominación en Hortus Hesperidum. Es un honor recibir el meme. En breve lo continuaré
Multa oscula

Anònim ha dit...

hola merche!!!
pues nada que decir lo que ya han dicho Álvaro y Núria, que nos lo pasamos muy bien en la domus y aprendimos muchas cosas, y mi nombre en el papiro ha quedado muy chulo :D
a ver si volvemos a hacer mas cosas al año que viene
un beso merche!!
Selene

Fernando Lillo ha dit...

Te he nominado para el premio limonada por tu imaginativo blog:
http://fernandolillo.blogspot.com/2009/03/premios-limonada-una-refrescante-idea.html
Enhorabuena.

Anònim ha dit...

Que bé va estar eixa visita!
No recorde cap excursió que m'haja agradat tant, de veritat.
La forma d'explicar el tema principal, era molt ameno, y no es va fer en cap moment pesat o aborrit. Ja estic dessitjant anar altra vegada!

Shakira Ventura