dilluns, 26 d’abril del 2010

Ludi saguntini 2010

Avui he tornat a la feina com si haguera tornat de unes llargues vacances. Sembla que la setmana passada m'ha fet desconectar totalment de la meua rutina. Ara que ja he pogut recuperar-me un poc toca fer una xicoteta valoració de la setmana dels ludi saguntini MMX.

Portava molt de temps preparant vàries coses per a l'ocasió:
- visita dels alumnes al teatre i als tallers dels ludi.
- visita d'un grup de profes a les jornades.
- participació dels alumnes de l'IES com a monitors a les jornades.
- preparació amb els alumnes del taller de fíbules per al 23 d'abril.
- preparació de l'exposició del taller de cosmètica i higiene romana.
- assajos per a la vinalia del dia 23 d'abril...

Aquest any he pogut viure de ple els ludi saguntini i encara que l'any passat ja vaig participar aquesta vegada veritablement m'he sentit com a part d'una gran familia, que és el conjunt de professors que formen part de Ludere et discere. Aquesta associació organitza de forma altruista cada any els ludi amb el principal objectiu de contagiar el seu interés per qualsevol aspecte del món clàssic, encara que això supose dedicar a la preparació d'aquesta setmana hores i hores d'esforç.

Personalment estic molt contenta de la meua participació a la setmana portant el taller de cosmètica i higiene romana. És realment emocionant rebre al taller alumnes de punts geogràfics tan dispersos com Ponferrada, Conca, Alacant, Castelló, València, etc. Alguns havien passat tota la nit de viatge per tal d'escoltar-me, per tant, em vaig haver d'esmerar en fer una explicació el més amena possible. Espere haver-ho aconseguit, fins i tot en aquells moments d'esgotament. Us convide a fer tots els comentaris i valoracions sobre el desenvolupament taller.

I com a colofó els alumnes de Batxillerat de l'IES Camp de Morvedre realitzaren magistralment un taller de fibules romanes a la plaça. Realment varem tenir molts visitants a la nostra officina. Per l'any que ve haurem d'incloure l'elaboració d'anells, que tant varen agradar al personal.

Si voleu veure algunes imatges de la setmana mireu la web culturaclasica.net i los Sueños de Hermes.

No puc acabar sense agrair a tothom el seu recolzament i ajuda:
- als meus estimats alumnes que, amb uns vestits romans elaborats per a l'ocasió, han participat com a voluntaris a la plaça i a la Domus Baebia.
- als companys de ludere et discere pels ànims que cada dia em donavem.
- a Conxa per confiar en mi per a fer el taller de cosmètica.
- a la familia Baebia Saguntina per estar sempre disposta a ajudar-me i resoldre els meus dubtes.
- també a mea mater per fer-me uns vestits de romana tan xulos.


Gratias plurimas omnibus

1 comentari:

Conxa ha dit...

Moltes gràcies pel que em toca, Merche. Acabe d'enviar-te un correu, perquè no havia tingut temps de veure la teua entrada. No sé si donar-te l'enhorabona, ja estàs en la "secta" Saguntina. Oscula plurima.